fredag 21. august 2015

DIY brudebukett



Ja, selvfølgelig kan du lage din egen brudebukett. 
Hvis du har lyst, tid og overskudd. 

Eller du kan få noen til å lage for deg.
 Jeg lagde denne buketten til min svigerinne i sommer ...



Blomstene ble kjøpt inn på Mester Grønn. Bruden hadde ønsket seg en fargeskala, men det var ganske spennede å komme til blomsterbutikken to dager før bryllupet og handle ut fra hva de hadde. Men lykken sto oss bi (sikkert et godt tegn) og butikken hadde fått inn både roser og gerbera i ferskentonene bruden ønsket. 

I tilegg kjøpte vi eukalyptusblader, fresia og noen nydelige små hortensia. Stilkene viklet jeg først sammen med blomstertape, og til slutt viklet jeg kremfarget silkebånd over. Inspirasjonen til å lage bukett fant jeg her på You tube


Jeg lagde også blomsterkranser til brudepikene. 
Slike kranser er jammen meg bare øyeblikkskunst, 
for etter noen timer blir de ganske slappe. 
Men fine er de da ...







Ha en fin dag

...

2 kommentarer:

  1. Så flotte! Så flink du er .
    Ha en fin fredag .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Så nyydelig brudebukett!!!! Du er veldig dyktig ! Ha en fin fredag :)

    SvarSlett