tirsdag 7. juni 2011

Hekk


Vårfloks legger seg nedover muren
Hagens rom består som et hvert annet rom av vegger, tak og gulv. Siden hagen vår er ganske så ny, er vi rett og slett litt på utstilling; veggene har ikke kommet helt opp, kan du si! Men vi jobber med saken, og hekken vi plantet for to år siden begynner virkelig å ta form. Valg av hekk var ingen enkel affære. Jeg var innom de fleste alternativer (til og med tuja, men hysj ikke si det til noen) Etter mye googling på nettet og lesing av hagemagasiner, bestemte jeg meg for en fri hekk med ulike blomstrende busker. Jeg vet ikke om dette er noe en hagedesigner ville godkjent, men jeg håper likevel at resultatet blir bra på sikt. Jeg tenkte variasjon, repetisjon og en og annen overraskelse da jeg kjøpte planter. Og valget falt på: tre mørk lilla syrin, buskrose (Maidens Blush), tre sommerspirea, klokkebusk, tre nikkesyrin, nok en buskrose og til slutt tre spirea igjen. Hekken er plantet i nevnte rekkefølge på toppen av en natursteinsmur.

3 kommentarer:

  1. Hei
    Likte godt den hekken din jeg :-) Spennende med litt forandring, det blir lett litt kjedelig med en hekk der alle plantene er like.
    Flott blogg du har, legger deg til som følger så jeg ikke går glipp av noe.

    SvarSlett
  2. Tenker hekken blir vakker! Da får du blomstring til forskjellige tider og kan nyte den lenge om sommeren:o)

    Ta gjerne en titt inne hos meg igjen også, og liker du bloggen er det koselig om du vil følge;o)

    Ha en strålende kveld!
    Heleneklem

    SvarSlett
  3. Heier på deg og hekken din =)
    Fint med variasjon!

    SvarSlett