torsdag 13. desember 2012

Lussekatter og lesesirkel

I går hadde jeg verdens fineste damer her på Lesesirkel. 
Vi møtes hver sjette uke, og jeg gleder meg
alltid like mye til å treffe dem igjen.

 Denne gangen leste vi Juleoriatoriet av Gøran Tunstrøm,
 og jeg serverte lussekatter, rødvinsgløgg og brente mandler. 
Oppskriften til lussekattene fant jeg her,
 og de ble silkemyke og luftige ...


 Å være med i lesesikel er fint. Mange er travle i hverdagen og trenger kanskje et ekstra puff for å få lest. I dag tenkte jeg å fortelle litt om hvilke bøker vi har lest i år.
 Vi lager en bokliste hvert år, og alle kommer med forslag. 

I år har vi konsentrert oss om norsk litteratur (og en dansk) 
Jeg kan anbefale disse bøkene, de vekker mange tanker,
fører til diskusjoner og ulike tolkninger:

Det dyrebare, Linn Ullmann
Veke 53, Agnes Ravatn
Gjennom natten, Stig Sæterbakken
Rødby-Puttgarden, Helle Helle
En dåre fri, Beate Grimsrud

Neste boksirkel skal vi ikke overraskende diskutere min nye roman Reisen til Bella Coola som kommer i januar. Hjelp, tør jeg være med på det???




2 kommentarer:

  1. Så koselig å ha noe slikt.jeg leser også veldig masse og har venninner som gjør det samme....kanskje jeg skulle danne en slik lesesirkel:)
    fin dag!
    klemklem

    SvarSlett
  2. Oj, så spennende!!!!! Den skal jeg helt klart lese! :)
    Har forøvrig Linn Ullmann sin bok på nattbordet, men først må jeg bare lese Fifty Shades-bøkene ferdig. Måtte jo bare sjekke ut hva alle snakket om! ;)
    Nyt dagene!
    Klem fra Carina

    SvarSlett